Cieľ vzdelávania: Cieľom kurzu je poskytnúť účastníkom komplexné informácie o cenotvorbe a naučiť ich základným zručnostiam ako využívať controllingové a marketingové informácie pre tvorbu cien svojich produktov v zmysle Zákona 18/1996 Zz. o cenách.
Cieľová skupina: Kurz je určený pre: podnikateľov, top manažérov, ekonomických pracovníkov a všetkých záujemcov, ktorí chcú úspešne riadiť firmu na základe reálnych cien.
Obsah / program prednášky:
Úvod – Základné definície
Legislatíva o cenách
Cena v trhovej ekonomike
Marketingový a controllingový pohľad na ceny produktov
Produkt a cena
Charakteristika produktu – Jadro produktu, vlastný produkt a doplňujúci produkt
Stratégia produktu
Životné cykly produktu a cena – Vývoj produktu Produktové portfólio
Ponuka a dopyt – Postup plánovania produktu a ceny
Tvorba cien v monopole a oligopole
Čo účtujeme?
Cena a hodnota – Analýza cien a ponuky zákazníka
Kalkulácia nákladov a cena
Tvorba a využívanie hodinovej sadzby pri niektorých druhoch produktov
Využitie rozpočtu a predpokladov na tvorbu cien
Ako súvisí cena s hospodárskymi výsledkami spoločnosti
Využitie ABC na riadenie cenotvorby a obchodnej politiky firmy
Faktory ovplyvňujúce rozhodnutia o cene
Cena a ciele organizácie
Cena a životný cyklus produktu
Cena a trhová pozícia produktu
Cena a spotrebiteľský dopyt
Cena a očakávania zákazníka
Cena a úžitok
Psychologická tvorba cien
Stratégie stanovenia ceny
Stratégie pre existujúce produkty – Stratégie pre nové produkty
Taktiky cenových úprav
Audit cenovej politiky firmy.
Jednotlivé okruhy budú demonštrované na konkrétnych príkladoch, ktoré budú účastníci riešiť spolu s lektorom.
Študijný materiál: Študijný materiál k problematike kurzu.