|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Akadémia controllingu
|
|
|
Koučing |
|
|
|
Cieľ:
Môžeme si predstaviť, že kouč je sprievodca, ktorý pomáha firmám a ľuďom nájsť tie najlepšie odpovede, pravdy a riešenia. Podľa potreby objaviť i silu uskutočniť až do konca vysnívané vízie a projekty či uvedomiť si nové možnosti rozvoja. Uveriť vo svoju schopnosť môcť zmeniť zdanlivo neriešiteľné situácie. Urobiť to rázne, priebojne a účinne.
Cieľom kouča je pomáhať ľuďom a firmám naplniť celý ich potenciál, viesť ich k splneniu všetkých svojich snov, využiť celý svoj talent a uskutočniť svoje vízie v celej ich úplnosti. Nielen malý zlomok toho čo chcú, o čom snívajú, a čo dokážu. |
|
|
Obsah: |
|
|
- Na čo sa bežne zameriava kouč pri práci s klientom?
- rozvoj klientových spôsobilostí a posilnenie jeho slabých stránok
- odhalenie rezerv, ich aktivizácia a využitie
- pomoc zladenia klientových cieľov s jeho osobnými hodnotami
- hlavným cieľom koučingu je uľahčiť klientovi prácu, pomôcť mu s riešením problémov a podporiť jeho úspech
- klientovi by mal koučing priniesť väčšie uspokojenie a radosť
- Prečo koučing funguje?
- synergia medzi koučom a klientom je založená na dôvere a porozumení
- ciele sú lepšie nastavené – tak, aby ich dosahovanie pôsobilo klientovi radosť a stimulovalo ho k ďalším aktivitám
- klient sa učí novým spôsobilostiam, ktoré ho rýchlejšie dovedú k úspechu
- klient používa iný spôsob učenia sa a vnímania súvislostí
- klient využíva väčšiu časť svojej mozgovej kapacity
|
|
|
|
|
|
Na rozdiel od trenéra, či konzultanta, ktorí hovoria klientovi aké sú tie najlepšie postupy, kouč zaujíma iný postoj. Kouč ľuďom neradí, ako majú veci robiť, ale vedie ich k tomu, aby sami našli to najlepšie riešenie. A to platí pre ľudí i firmy. Koučing je určený len pre zdravých ľudí ako metóda ich rozvoja, nie je to terapia. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|